niedziela, 30 kwietnia 2017

Wiedza jest super - blog naukowo-praktyczny.

Jak trafiłam na bloga "Wiedza jest super" ? Było to dawno temu, więc ... nie pamiętam dokładnie. Możliwe, że stało się to przez Blogbooka, podobnie, jak trafiłam na siostrzany blog "Wiara jest super", który już opisywałam na "Recenzjach stron". W każdym bądź razie blog "Wiedza jest super" zainteresował mnie, ponieważ pełen był wiedzy naukowej, przystępnie podanej i raczej zrozumiałej dla przeciętnego czytelnika. Ostatnio zaglądałam na niego rzadko, w natłoku innych zajęć, ale mam zasubskrybowany profil autora na Google+ i właśnie dlatego zauważyłam posta, który ponownie sprowadził mnie na stronę. Chodziło o artykuł "Blogi warte obserwowania część 1". Krótko opisano tam między innymi moje blogi, czyli niniejszy "Recenzje stron" oraz "Dobre czytadła", nieco przeze mnie zapomniany. Dobrze było sobie przypomnieć, że powinnam coś opublikować również na tym ostatnim, co pewnie niebawem zrobię :) Sam artykuł był ciekawy oraz szczegółowo wyjaśniał potrzebę promocji mało być może popularnych, ale na pewno wartościowych blogów - i nie mówię tu wcale o własnych, ale także i o tych innych, opisanych we wpisie. Na pewno warto ten post przeczytać, aby dowiedzieć się więcej na temat właśnie tychże wartościowych stron.

Z pozostałych wpisów naprawdę sporo jest tych o charakterze czysto technicznym. Prawdę mówiąc są mi one nieco obce, ponieważ nigdy nic nie naprawiałam, co nie znaczy oczywiście, że zaraz wyrzucałam. Przykładowo możemy dowiedzieć się, jak naprawić lampę z czujnikiem ruchu albo pilota RTV. Z pewnością taka wiedza bardzo się przydaje, gdyż niektóre osoby lubią majsterkować albo uczyć się nowych rzeczy. Posty opatrzone są ilustracjami i schematami technicznymi opisywanych urządzeń. Jest to znaczące ułatwienie, jeżeli już zabieramy się jednak za naprawianie. Ponadto wiedza techniczna jest z pewnością ceniona, ponieważ osoby z praktyką mogą nie tylko naprawić coś u siebie w domu, ale też i u kogoś, a kto wie, być może nawet utrzymywać się lub dorabiać naprawianiem ? Jeśli o mnie chodzi, to na pewno nie, po prostu nie ciągnie mnie do takich spraw :)

Oprócz opisywanych postów, niosących ze sobą doświadczenie w zakresie techniki, są także inne, jak zagadki logiczne, odpowiedzi na rozmaite pytania związane z rozmową kwalifikacyjną, śmieszne słowa staropolskie albo bardzo pomocne i życiowe - na przykład sposoby stwierdzenia, że dziecko bierze narkotyki. Wymieniłam po prostu te bardziej popularne i chętniej czytane wpisy. A skąd to wiem ? Po prawej stronie bloga, pod Archiwum (wpisów) jest gadżet "Popularne posty". Tam automatycznie pojawiają się częściej wybierane przez czytelników wpisy blogowe, a odpowiedzialny jest za to specjalny skrypt. Z pewnością dobrze wiedzieć, co internauci wybierają zwykle jako swoją elektroniczną lekturę i dostosować do tego przyszłą tematykę postów. Wtedy, jak sądzę, czytelnicy chętniej powrócą na takiego bloga i będą chcieli więcej czytać. Poza tym niezwykle przydatne i porządkujące bloga są tak zwane etykiety, pod które można "podpiąć" kategorie tematyczne i w ten sposób jeszcze lepiej orientować się w zawartości. Wymienię te etykiety: finanse i biznes (między innymi zarabianie na blogu), kultura i sztuka, rozwój duchowy, rozwój osobisty, różności, wiara i religia, wiedza duchowa, empiryczna, humanistyczna i oczywiście opisywana wcześniej techniczna. To daje naprawdę dużą rozpiętość tematyczną i różnorodność wpisów.

Jeśli chodzi o stronę graficzną, to przede wszystkim zwraca na samym początku uwagę duży nagłówek, przedstawiający człowieka nad morzem i fragment księgi Pisma Świętego - w brązowej tonacji. Człowiek ma wzniesione ręce, co kojarzy mi się z sukcesem - może w blogowaniu ? Jest i opis witryny, bardzo potrzebny, jeśli na poważnie myślimy o jej pozycjonowaniu. Szablon bloga jest standardowy, wzięty z systemu, zresztą ja robię podobnie. Niektórzy bowiem poszukują specjalnie osób, które wykonają im oryginalnie wyglądający szablon, odróżniający ich bloga od reszty (albo wykonują go same, jeśli potrafią). Jestem zdania, że nie jest to konieczne, wystarcza bowiem interesująca zawartość bloga i to też może przyciągnąć czytelnika. Podsumowując, blog niesie ze sobą naprawdę mnóstwo wiedzy różnego kalibru (tagi), jest z całą pewnością przystępny i może go czytać każdy, kto chce dowiedzieć się nowych rzeczy. Myślę, że warto go regularnie odwiedzać lub chociażby dodać autora do obserwowanych na Google+ (Robert Trafny). W ten sposób również dowiemy się na bieżąco, co nowego pojawiło się wśród postów. Tak więc zapraszam na bloga "Wiedza jest super", po garść oryginalnych i bardzo ciekawych wiadomości ze świata wiedzy:

http://wiedza-jest-super.blogspot.com/

2 komentarze:

  1. To może być bardzo wartościowy blog. Uwielbiam odkrywanie różnych tego typu "perełek" wśród blogów :) Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za opisanie mojego bloga. Poświęciła Pani w powyższym poście dużo uwagi na posty techniczne, choć jest ich na moim blogu stosunkowo niewiele, choć ostatnio rzeczywiście, opublikowałem cały cykl artykułów o tym, jak coś naprawić, jednak jest to wiedza dosyć niszowa. Zapraszam wszystkich na mojego bloga, na wiele ciekawych artykułów nietechnicznych. Na pewno każdy znajdzie coś interesującego dla siebie :) Pozdrawiam wszystkich

    OdpowiedzUsuń