poniedziałek, 13 marca 2017

Regał Nowości, czyli (prawie) wszystko o książkach.

Tę stronę odnalazłam znowu przez reklamę na Facebooku :) Regał Nowości, bo tak się nazywa witryna, którą chcę omówić, zawiera wiadomości i aktualności z rynku książki, czyli coś dla mnie :) Jednakże jestem pewna, że i pozostali czytelnicy odnajdą tutaj coś dla siebie. Jeśli nie wiemy, co teraz się czyta, albo co podbija rynek wydawniczy, Regał Nowości służy nam pomocą. Menu serwisu jest podzielone na osiem podgrup i są to: Nowości, Zapowiedzi, Nasze projekty, Spotkania autorskie/imprezy, Recenzje, Konkursy, Strefa wideo oraz Kontakt. Jeśli o mnie chodzi, to szczególnie zainteresował mnie pewien przystępny artykuł, do którego zachowałam linka: mianowicie było to "8 prostych trików, aby zapamiętać z czytania jak najwięcej !". To czasem jest i mój problem, bowiem, jak wiele innych czytających osób, po pewnym czasie ... zapominam, o czym były książki, nad którymi spędziłam sporo wolnego czasu ! A więc, oto niektóre ze sposobów na lepsze zapamiętywanie treści książek. Przede wszystkim: róbmy notatki podczas czytania. Trochę jak w szkole :) Można także przeglądać książkę przed jej przeczytaniem, organizować notatki według metody Cornella albo czytać na głos. Więcej szczegółów znajdziecie tutaj.

Poza tym zainteresował mnie szczególnie temat legalności pobieranych plików książkowych, a więc temat również społeczny. Chodzi mianowicie o ebooki, pobierane bardzo często przez internautów z serwisu Chomikuj.pl w pełnych wersjach za darmo ! Myślę, iż wszyscy dobrze znamy popularnego Chomika :) Korzystamy z niego, ale czy zdajemy sobie sprawę, że wielu jego użytkowników łamie prawa autorskie, udostępniając to, co powinno być płatne i przynosić zarobek autorom ? Co na to wydawcy książek ? Otóż wystosowali oni skargę do Komisji Europejskiej, aby serwis Chomikuj.pl ... został nieodwołalnie zablokowany. Co na to polskie sądy ? Kiedy sprawa ma zostać rozstrzygnięta ? Tego dowiecie się czytając ten niezbyt długi artykuł. Ja od siebie dodam jeszcze tylko, iż korzystanie z darmowych i jednocześnie pełnych wersji ebooków przynosi szkody finansowe wydawcom elektronicznej prasy i książek. Tak więc może warto wydać czasem te parę złotych na legalną wersję ? Tyle jest różnych promocji i obniżek cenowych, że na pewno nie przepłacimy.

Jest i co nieco o bardzo popularnym w sieci sklepie z legalną kulturą, czyli o nowej odsłonie Empik.com. Pod adresem "beta.empik.com" odnajdziemy odmienioną wersję serwisu. Byłam, widziałam i ... jest fajnie :) Intuicyjnie i przejrzyście. Ale to tylko moja opinia. Jeśli szukacie czegoś do poczytania na przykład, to póki co dostępna jest stara wersja witryny, ale zapewne już niedługo obejrzymy Empik w nowej szacie graficznej i nieco lepszej funkcjonalności, opartej o preferencje klientów. Poczekamy więc i zobaczymy, czy nowe przedsięwzięcie się sprawdzi i zyska przychylność odwiedzających.

Skąd biorę te wszystkie artykuły ? Ano dział "Aktualności" to ni mniej, ni więcej tylko wąski pasek pod menu nawigacyjnym strony, na którym są emitowane wymienione tematy. Zatytułowany jest "Najciekawsze informacje z rynku". Oczywiście same aktualności są zastępowane cały czas nowymi, toteż niekiedy niemożliwym jest odnalezienie starszych artykułów z tego działu. No chyba, że ktoś wcześniej skopiował linka do nich i gdzieś zapisał na swoim komputerze. Wówczas można do nich wrócić i przypomnieć sobie, o czym były. Nierzadko są bardzo ciekawe, aż szkoda, że do starszych jest tak utrudniony dostęp.

Podsumowując: witryna "Regał Nowości" stanowi dobre źródło informacji z rynku wydawniczego książki, można poznać trendy czytelnicze albo nawet i zapowiedzi literackie. Osoby pasjonujące się czytelnictwem powinny tu regularnie zaglądać :) Są i krótkie filmiki wideo, najczęściej ukazujące urywek filmu nakręconego na podstawie książki. Bardzo ciekawy sposób na większą promocję tychże książek, bo przecież mnóstwo osób najpierw idzie na film, a później dopiero czyta książkę, o którą się on opiera (niektórzy robią odwrotnie). Szata graficzna serwisu również jest przystępna dla oglądającego, jasna i przejrzysta, a treść dobrze wyeksponowana. Innymi słowy, warto odwiedzić Regał Nowości. Jego adres podaję niżej:

http://regalnowosci.pl/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz