niedziela, 24 stycznia 2016

Nie tylko gry - blog oceniający twory kultury.

Pewien użytkownik znanego Wam już zapewne serwisu Zblogowani.pl (jeśli czytacie moje wpisy) poprosił mnie blisko tydzień temu o recenzję prowadzonego bloga pod nazwą "Nie tylko gry". Niniejszą prośbę rozpatrzyłam pozytywnie :) i oto dzisiaj zabieram się do opisu tej ciekawej witryny. Jak sugeruje tytuł, autorzy strony (tak, jest ich wielu) recenzują gry komputerowe, ale nie wyłącznie. Znajdziemy też oceny komiksów, albumów muzycznych, filmów, książek czy nawet felietony. Wszystko, jak rozumiem, nawiązujące w taki czy inny sposób do gier. Z pewnością istotne są wzmianki o obecności strony na rozmaitych serwisach społecznościowych, jak Facebook czy Twitter. Po prostu administratorzy witryny dbają aktywnie o jej promocję, co się chwali.

Jeśli chodzi o muzykę, to moją szczególną uwagę przyciągnął wpis o zespole Percival i jego płycie "Wild Hunt" - jako że uwielbiam wszelkiego rodzaju fantastykę. Przesłuchałam nawet kilka utworów wymienionej grupy i moje wrażenie jest raczej pozytywne. Może się nie znam, ale niektóre piosenki śpiewane są trochę niewyraźnie i nie mogę wyłapać wszystkich słów (na przykład "Oj Dido"). A lubię rozumieć, o czym jest konkretny utwór. Mimo wszystko muzycznie te klimaty starosłowiańskie mi pasują i może nawet kupię płytę ? Co do okładki, to robi wrażenie mnogością wyobrażonych i stylizowanych elementów. Jak się to stosuje do treści albumu ? Faktycznie w porównaniu do zawartej muzyki okładka jest może odrobinę przeładowana, ale sama w sobie atrakcyjna. W grę "Wiedźmin" nie grałam, toteż nie potrafię ocenić nawiązujących utworów.

Kolejnym interesującym wpisem blogowym jest "Recenzja albumu Zaginięcie Ethana Cartera". To sama gra oraz książeczka dodana do niej. Przedstawiono w niej w sposób niezwykle zachęcający poszczególne etapy powstawania produkcji. Klimaty rozgrywki są mroczne i tajemnicze (co także lubię), tak więc stosowne krajobrazy zostały przetworzone cyfrowo i umieszczone w grze. Z pewnością ciekawym dodatkiem są ... kartki pocztowe. Są one cennym nabytkiem dla kolekcjonera pamiątek. Ogólnie brakuje mi czasu i ochoty na granie, ale całość i tak prezentuje się bardzo intrygująco. Przekona zapewne niejednego internautę swoim opisem do zakupu oryginalnej gry.

Strona graficzna bloga "Nie tylko gry" prezentuje się jak dla mnie bardzo schludnie i widać, że szczególnie menu nawigacyjne zostało starannie dopracowane. Jasnoszare tło dodatkowo ładnie eksponuje pisane czarną czcionką posty oraz dodane kolorowe ilustracje. Dzięki menu łatwo się zorientować, co gdzie jest. Z boku każdego wpisu znalazło się miejsce na datę, komentarze, tagi i jakże ważną ocenę jakości opublikowanego materiału. Wszystko razem wygląda na spójną i harmonijną całość. Dodatkowo publikowane felietony, jak ten o dubbingu w filmach, są rzeczowe i niepozbawione humoru oraz śmiałych wypowiedzi. Koniec końców, bloga oceniam bardzo pozytywnie - słowem autentycznie podoba mi się :) Autorom życzę weny oraz niezmiennego zapału do pisania. Adres witryny zamieściłam poniżej i zachęcam do jej odwiedzin:

http://nietylkogry.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz