sobota, 12 grudnia 2015

Jak ważna jest ekologia i zdrowy styl życia ?

Parę tygodni temu zwróciła moją uwagę pewna witryna z dziedziny ekologii. Trafiłam na nią poprzez Facebooka, a konkretnie była ona dodana jako jedna z ulubionych stron przez znaną mi Panią Danutę, tę od bloga Leśny Zakątek. Serwis, który niniejszym pragnę opisać, nosi nazwę "Ulica Ekologiczna". Zauważyłam, że jest to witryna wykonana w sposób doprawdy profesjonalny, ponieważ zwraca uwagę rozbudowany szablon, mnogość artykułów, jak też i sama tematyka, potraktowana w sposób bardzo skrupulatny, rzetelny oraz dokładny. To prawdziwe kompendium wiedzy o ekologii i zdrowym stylu życia. Jest co czytać, gdyż, jak już wspomniałam, strona zawiera wiele ciekawych artykułów.

Jeśli chodzi o szatę graficzną, to widać doskonale, iż serwis w fazie jego budowy został powierzony w ręce fachowca od kreowania witryn internetowych. Zapewne i obecnie jest ona pod opieką takiegoż specjalisty. Ciekawa jestem, kto pisze artykuły ? Copywriter ? Z całą pewnością osoba znająca się na rzeczy, tworząca interesujące i pożyteczne teksty. Zwraca też uwagę funkcjonalne menu, zawierające następujące pozycje: "Zdrowy tryb życia", "Przyroda", "Przyjazne środowisku", "Inspiracje", "Dzieci" oraz "Wydarzenia". Każda z wymienionych pozycji zawiera również po kilka podpunktów. A wracając do wizerunku serwisu: jest on przejrzysty i nietrudno, przynajmniej dla mnie, po nim nawigować. Słowem naprawdę spory plus :)

Aby przybliżyć Wam tematykę i zawartość witryny, opiszę parę kategorii z menu. Pierwszą jest "Zdrowy tryb życia", posiadający dwie subdziedziny: "Aktywność" oraz "Kuchnia". Co do "Aktywności", to najnowszy artykuł, jakże aktualny i potrzebny, nosi tytuł "Jak wyrobić nawyk regularnego biegania". Okazuje się, iż jest to kwestia przyzwyczajenia oraz silnej woli. Ważne jest tu, według mnie, aby w ogóle wyjść z domu i trochę się poruszać, wypracowując sobie stopniowo dobrą kondycję. "Kuchnia" natomiast to dziedzina również bardzo ciekawa. Najświeższy tekst traktuje o zaletach i przydatności fioletowego bakłażana: "Fioletowy bakłażan na Zielonym Stoliku". Publikacja zawiera kilka przepisów na potrawy z tego zdrowego i smacznego warzywa.

Drugą i kolejną kategorią z menu nawigacyjnego serwisu jest "Przyroda". Posiada takie podpunkty, jak: "Fauna", "Flora", "Pomoc zwierzętom" i "Ochrona środowiska". Interesującym artykułem z dziedziny "Fauna" jest ten o ginących gatunkach. Okazuje się, iż wiele zwierząt nie znajduje sobie partnera i w związku z tym nie może doczekać się potomstwa, przedłużającego istnienie tegoż gatunku. Więcej o tym przeczytacie w tekście "Czary-mary nie mam pary. Co się dzieje z gatunkami ?". Kolejną publikacją, z kategorii "Ochrona środowiska", która przykuła moją uwagę, jest "Światowy Dzień Rzek - to dziś !". Oczywiście nie dzisiaj, tylko 22 listopada :) Możecie się z niej dowiedzieć, jak ważna jest rola wody oraz ogólnie nawodnienia gleby. Przykładem podkreślającym wagę tematu jest chociażby susza, która może dotknąć dowolny rejon świata.

W podsumowaniu pragnę powiedzieć, iż ekologia to bardzo ważny temat, ponieważ jeśli nie będziemy dbali o środowisko naturalne, wówczas bardzo prędko "podetniemy sobie gałąź, na której siedzimy". A nawet jeśli nie tak szybko, to z pewnością odczują to nasze przyszłe pokolenia. Tym samym chcę dodać, że osoby zajmujące się ochroną środowiska i ekologią na co dzień, powinny zasługiwać na nasz pełen szacunek i naśladowanie. Między innymi dlatego podjęłam się zrecenzowania serwisu "Ulica Ekologiczna". Poniżej znajduje się link do niego. Zapraszam i szczerze polecam stronę :)

http://ulicaekologiczna.pl

2 komentarze:

  1. Jestem już po odwiedzeniu tej strony i wygląd rzeczywiście jest świetny. Bardzo podoba mi się tytuł, naprawdę przykuwa spojrzenie. Wszystko jest przejrzyste, dzięki czemu łatwo się połapać i trafić na artykuł, który chciałoby się przeczytać. Bardzo fajnie, że piszą tam też o bieganiu, od jakiegoś czasu próbuję się zmotywować i nic z tego nie wychodzi. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jako redaktor naczelna Ulicy Ekologicznej serdecznie dziękuję za uznanie dla naszej strony :).

    Pracuje na niej cały zespół fajnie piszących ludzi, pasjonatów swych dziedzin, dlatego możemy serwować tak różne i ciekawe teksty. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń