środa, 18 listopada 2015

MusicMoz - otwarty katalog muzyczny.

Przemierzając internet, natrafiłam dosyć dawno temu na anglojęzyczną stronę katalogu o nazwie MusicMoz, skupiającego w sobie rozmaite witryny z dziedziny muzyki. Przyznaję, że ten katalog był dla mnie prawdziwym wyzwaniem, ponieważ wszystko było, jak już wspomniałam, w języku angielskim. Dzięki niemu mogłam sobie podszlifować słownictwo i gramatykę angielską, z czym miewałam czasami kłopoty, jako że czas nauki w szkołach dawno już minął. A oprócz tego poznawałam ciekawe witryny z kategorii muzycznej. Przyznacie chyba, że niemal każdy z Was lubi muzykę, niezależnie od jej rodzaju albo też po prostu określony gatunek. Ja należę do osób uwielbiających niemal każdą dziedzinę, zależnie od mojego samopoczucia czy nastroju. Toteż, biorąc pod uwagę powyższe, zachęcam i Was do zapoznania się z tym ciekawym katalogiem.

Jego szata graficzna jest prosta, w tonacji szarości, bieli i złamanego niebieskiego (właściwie gołębiego). Sprawia ona wrażenie bardzo przejrzyste i dzięki temu nietrudno się zorientować, co gdzie jest. Pod tytułem umieszczony został krótki opis witryny. Pod nim z kolei widzimy kategorie, które są prawdziwym motorem strony. Dzięki nim łatwo odnajdziemy, czego szukamy. Najważniejsze moim zdaniem są następujące: Bands and Artists (zespoły i artyści), Releases (informacje), Music by Style (muzyka według określonego stylu) oraz Regional (regionalne). Ostatnia wymieniona pozycja zawiera w sobie całe bogactwo regionów i zakątków z całego świata. Mamy więc kontynenty, a po kliknięciu jednego z nich otwiera się menu podlegających im krajów. Jest oczywiście i Polska. Niestety strony przynależące tematycznie do naszego państwa również są opisane po angielsku. Na szczęście ich właściwa treść jest też i po polsku :) Nie ukrywam jednak, że takie witryny są nakierowane z reguły na anglojęzycznego odbiorcę (a przynajmniej ich angielskie wersje).

Serwis zawiera także jeszcze jedno menu nawigacyjne, tuż pod opisanym wyżej. Tam kategorii jest dużo więcej niż w pierwszym. Moim zdaniem uzupełnia ono znakomicie pierwsze menu i dodatkowo ułatwia nam przeszukiwanie tematyczne całej witryny, abyśmy odnaleźli poszukiwaną dziedzinę lub temat. W rzeczonym drugim menu wyszczególniono następujące kategorie: Anti-Music (anty-muzyka), Business (biznes, czyli na przykład sprzedawcy instrumentów, agenci i managerowie albo wydawcy), Composition (kompozycja, twórczość), Computers (muzyka tworzona przy użyciu komputerów), Concerts and Events (koncerty i wydarzenia), DJs (didżejowie), Education (edukacja muzyczna), Instruments (instrumenty), Lyrics (teksty), Record Labels (według mnie chodzi o oznakowaną dokumentację), Religious (muzyka religijna), Resources (zasoby), Shopping (zakupy), Sound Files (pliki muzyczne), Vocal (śpiewacy wokalni) oraz ostatnia kategoria - Women in Music (kobiety w muzyce).

Portal całościowo przypomina mi trochę Wikipedię, ponieważ tak jak tam można zostać szanowanym edytorem i pomagać w zatwierdzaniu oraz korekcie wpisów do katalogu. To bardzo ciekawa i pożyteczna dla administratorów serwisu funkcja. Pozwala zapanować nad chaosem nadsyłanych propozycji witryn. Niestety zauważyłam tak zwane "martwe linki", czyli strony wcześniej zgłoszone, a obecnie już nie istniejące. Przydałoby się odsiać takie serwisy od tych istniejących nadal oraz funkcjonujących bez zarzutu. A jeśli nie wiemy za bardzo, czego szukać, wówczas przyjdzie nam z pomocą wyszukiwarka, umiejscowiona na samej górze, po prawej stronie. Katalog MusicMoz nosi dumną nazwę "The Open Music Project", czyli otwarty projekt muzyczny. Pewnie dlatego, iż jest edytowany przez wolontariuszy, a witryny przez nich poddawane selekcji. Ogólnie rzecz biorąc oceniam go na plus, ponieważ niesie ze sobą mnóstwo użytecznych treści oraz jest prosty w użyciu. Zapraszam anglojęzycznych poliglotów, wielbicieli muzyki oraz osoby chcące poćwiczyć swój angielski:

http://musicmoz.org

2 komentarze:

  1. Bardzo fajna stronka, na pewno skorzystam do nauki j.angielskiego :D Zauważyłam, że Adam Lambert (mój ulubiony wokalista), nie ma tam jeszcze nic o sobie napisanego. Tylko jest kilka linków ;) Jeszcze na pewno ją odwiedzę :D

    Świetny pomysł na bloga, można znaleźć naprawdę ciekawe strony czy blogi :) Może kiedyś ocenłabyś mój blog? :D

    W każdym razie Twój trafia do moich obserwowanych. Pozdrawiam ♥

    http://callmeanthony.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za tak miłe słowa oraz dodanie mojego bloga do obserwowanych. Twoją stronę opiszę w najbliższym możliwym czasie. Pozdrawiam :)

      Usuń