niedziela, 25 października 2015

Diaetetica - zdrowe i smaczne odżywianie.

Dzisiaj chciałabym opisać kolejny już blog, odnaleziony dzięki serwisowi Zblogowani.pl. Jego najnowszy post wyświetlał się na stronie głównej tego portalu i zainteresował mnie oczywiście piękną fotografią - wspaniałego dania z czekoladą, którą uwielbiam :) Konkretnie były to placki (pancakes) czekoladowe ze śliwkami, smażone na oleju. Coś wspaniałego ! Zrobiło na mnie wrażenie, tak, że chciałam odwiedzić bloga i zobaczyć więcej takich wspaniałości :) Mimo, iż Zblogowani udostępniali zdjęcia z witryny, to mimo wszystko zajrzeć na nią oznaczało dla mnie uszanowanie jej autorki. Ktoś mógłby zadać pytanie: co na stronie o zdrowej żywności robią ciasta i rozmaite słodycze ? Otóż według jej administratorki zdrowa żywność oznacza przede wszystkim potrawy sporządzane w domu, bez dodatków sztucznych polepszaczy oraz innych tego rodzaju szkodliwych, chemicznych składników. Warto mieć to na uwadze.

Drugą potrawą, która wywołała moje prawdziwe zaciekawienie, było ciasto chałwowe, również ze śliwkami. Wydało mi się oryginalne w swojej recepturze, ponieważ dotąd jeszcze nie słyszałam, aby ktokolwiek robił ciasto z chałwą. Z całą pewnością jest przewyborne ! Ponadto w serwisie Zblogowani dodałam do ulubionych jeszcze dwa wpisy: domowy popcorn, jak również domowe galaretki w cukrze. Po prostu nie mogłam się oprzeć, jako, że przepadam za takimi rzeczami :) Jednakże blog zawiera nie tylko same słodkości. W dziale "dietetyka" znajdziemy całkiem przydatne w życiu artykuły, tłumaczące podstawy zdrowego odżywiania. Między innymi zapoznamy się z Piramidą Zdrowego Żywienia; sprawdzimy, czy nasza dieta jest prawidłowa; poczytamy o sztucznych dodatkach do żywności (słynne już "E-coś tam"), rodzajach diet, patologii żywienia czy o wodzie. Są też ciekawe publikacje o tym, jak nie przytyć w Święta albo o nowalijkach.

Kolejnym ważnym działem na blogu są "kulinaria". Podzielone są na dwie grupy: "artykuły kulinarne" i "menu". Pierwsza grupa pokrywa się częściowo z omawianym wyżej działem "dietetyka". Druga natomiast ("menu") zawiera przepisy na rozmaite dania, z podziałem według grup żywnościowych. I tak mamy: napoje; śniadania-kolacje; obiady; restauracyjne i fastfood; sałatki, surówki i jarzynki; sosy i dipy, wyroby mączne; do pieczywa; mleko, sery i przetwory; ryby, mięsa i przetwory; desery i lody; słodycze i ciasteczka; ciastka i ciasta; przyprawy i dodatki do dań oraz "domową spiżarkę". Przeznaczenia tej ostatniej nietrudno się domyśleć, gdyż od razu kojarzy się z domowymi przetworami i zapasami. Są tam receptury na rozmaite musy, dżemy, marmolady, przetwory owocowe i warzywne, kremy, pasty, ekstrakty, syropy czy ... masła z dodatkami. Czyli same smakołyki :)

Teraz strona wizualna bloga. Zwraca uwagę kolorowy nagłówek, doskonale pasujący do tematyki witryny. Przedstawia owoce i warzywa w stanie nieprzetworzonym, czyli na surowo. Od razu kojarzy mi się ze zdrowiem i zdrową żywnością. Barwny nagłówek dodatkowo jest wyeksponowany przez użycie szarego tła. Motto bloga to "smacznie & zdrowo, bo domowo !". Jest ono nie tylko oryginalnie wymyślone (tak sądzę), ale i przedstawia "w pigułce" przeznaczenie i tematykę witryny. Autorce bloga należą się prawdziwe oraz niekłamane podziękowania za tak starannie wykonaną stronę kulinarną. Posiłkowała się ona przepisami ze specjalnych zeszytów z potrawami. Receptury na rozmaite dania kolekcjonuje już od lat. Jej fotografie blogowe są zapewne własnoręcznie wykonane przez nią, toteż nic dziwnego, iż bierze ona udział w akcji "Tu nie znajdziesz kradzionych zdjęć". Przedsięwzięcie jest skądinąd godne uwagi. Tak więc wszystkie osoby zainteresowane kulinariami proszone są uprzejmie o odwiedziny bloga :) A także internauci lubiący tylko sobie poczytać oraz popodziwiać zdjęcia. Wszelakim ciekawskim podaję adres witryny:

http://diaetetica.blogspot.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz