poniedziałek, 7 września 2015

Kokosove - blog propagujący zalety kokosa.

Przeglądając profil facebookowy pewnej mojej znajomej, we wpisach sponsorowanych (chyba) znalazłam przypadkiem bloga, który mnie zainteresował swoją nazwą, stylizowaną na język obcy - Kokosove. Postanowiłam go odwiedzić, będąc zaciekawiona, co może on zawierać. Domyślałam się oczywiście tematu przewodniego - sugerowała go sama nazwa bloga. Po wejściu na stronę okazało się, że pierwszym, co zwróciło moją uwagę, był jej wygląd. Bardzo lekki, stonowany, pastelowy i można by rzec: minimalistyczny. Barwy dominujące to biel i róż. Blog wygląda dzięki temu doprawdy uroczo, wręcz zwiewnie, ale taki właśnie image bardzo pasuje do zagadnienia, które podejmuje. Wszak kokos jest lekkostrawny, kojarzy się z piękną sylwetką jedzącego. Poza tym jego miąższ też jest biały, a blog zawiera dużo bieli.

Widać, że strona jest jeszcze młoda - zawiera zaledwie parę wpisów. Niestety pod każdym z postów widnieje jedynie godzina jego opublikowania. Brakuje mi pełnej daty, jak widocznie było wygodniej prowadzącej. Tak, ponieważ bloga prowadzi kobieta, mieszkająca od dobrych kilku lat w Wielkiej Brytanii. Pewnie dlatego posiada witrynę na angielskim Bloggerze. Większość wpisów jest dostępna zarówno w języku polskim, jak i angielskim. To pozwala na zrozumienie treści przez obie nacje. Menu jest niestety wyłącznie w języku obcym. Tak więc mamy kategorie: Coconut (kokos), Beauty (uroda), Food (jedzenie), Health (zdrowie) oraz Travel (podróż). Osobom znającym podstawy angielskiego łatwo będzie zrozumieć. Pozostali muszą z konieczności zdać się na jakiś słownik tego języka, ponieważ zarówno menu, jak i niektóre fragmenty bloga nie są tłumaczone na język polski (na przykład prawoboczny krótki tekst pod tytułem Kokosove Love). Zawsze to możliwość podszlifowania angielskiego :)

Do niewątpliwych zalet kokosa należy jego niskokaloryczność. Jest wskazany osobom odchudzającym się. Zawiera mnóstwo witamin i mikroelementów, co jest ukazane na ilustracji pod linkiem Coconut. Kategoria Beauty każe nam domyślać się jakiejś receptury, służącej urodzie i pielęgnującej skórę. Tak byłoby, gdyby nie to, że autorka ... zapomniała uzupełnić treścią tę dziedzinę. Umieściła tylko napis: Kokosovy Peeling. Mam nadzieję, że niedługo nadrobi braki :) Dział Food zawiera już konkretną zawartość. Widzimy więc smakowite przepisy na Homemade Coconut Butter (domowe masło kokosowe), jak również Mexican Coconut Shrimp (krewetki w kokosie po meksykańsku). Niestety są tylko dwa przepisy - na razie, jak mniemam. Kategoria Health (link  źródłowy zawiera literówkę) przedstawia krótko (po angielsku) zalety prozdrowotne soku z młodych kokosów, przydatne szczególnie ludziom uprawiającym sport i potrzebującym elektrolitów. Dział Travel znowóż wymaga uzupełnienia, bowiem ... jest pusty.

Ogólnie strona zwróciła moją uwagę swoją piękną i lekką szatą graficzną, jak również profesjonalizmem tych działów w menu, które są. Dostarcza sporej dawki wiedzy o popularnym owocu tropikalnym, jakim jest kokos. Podaje też receptury kulinarne, warte wypróbowania, szkoda tylko, że nie ma ich więcej. Uważam, że witryna jest w budowie, bowiem zauważyłam i opisałam powyżej jej niepełność i puste kategorie. Mimo wszystko coś już jest i stronę można śmiało odwiedzić nawet teraz. Polecam ją wszystkim wielbicielom zdrowej żywności i zdrowego stylu życia, osobom dbającym o urodę, jak też i miłośnikom ekologii, przyrody oraz znakomitej, przepysznie wyglądającej kuchni - na razie meksykańskiej. Mam nadzieję, że spodoba się tak Wam, jak i mnie. Adres bloga widnieje poniżej:

http://kokosove.blogspot.co.uk/

2 komentarze:

  1. Bardzo podoba mi się Twoja strona. Pisz częściej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dziękujemy za tak pozytywna recenzję! Faktycznie, blog jest w budowie i bedzie na nim jeszcze sporo zmian.

    Pozdrawiam,
    Konstancja

    OdpowiedzUsuń