wtorek, 28 stycznia 2014

Moje pyszne gotowanie - doskonałe przepisy kulinarne.

Przedstawiam kolejną stronę kulinarną. Tym razem jest to blog "Moje pyszne gotowanie". Zawarte na nim przepisy dotyczą kategorii: na słodko, śniadania/obiady/kolacje, święta/okazje, napić się trzeba, przetwory, do piwka, dieta cud oraz staropolskim obyczajem. Osobny dział, noszący nazwę "z innej beczki", to życzenia z okazji minionych już Świąt Bożego Narodzenia. W poszczególnych kategoriach są publikowane rozmaite, użyteczne przepisy. Dział "na słodko" zawiera takie ich grupy jak: Ach! Te baby!, Babeczkowy kącik, Bez pieczenia, Ciasteczka, Ciasto kruche, Ciasto warstwowe, Ciasto z owocami, Czekolada/kakao, Deserki, Domowe cukiereczki, Krówka/Toffi/Karmel, Pierniki/Pierniczki, Serniki/Serowce, Smażone, Szarlotki/Jabłeczniki i inne. Przyznam się, że jestem wielbicielką wszelkiego rodzaju słodyczy, toteż przepisy z tego działu przypadają mi do gustu. Tylko, że ... nie zawsze mam ochotę je wykonać :) To już sprawa indywidualna. Poza tym muszę zgubić parę kilo, więc jak dotąd zadowalam się jedynie ... fotografiami.

W kategorii "Śniadania/Obiady/Kolacje" odnajdziemy takie grupy przepisów, jak: Bułeczki nadziewane/Paszteciki, Dania jednogarnkowe, Dania Mięsne, Kapusta/Bigos, Kotlety/Kotleciki, Mleczna kraina, Pan ziemniak, Placki/Placuszki/Naleśniki, Sosy/Gulasze, Słodkie knedelki oraz Zapiekanki. Wszystkie przepisy są z pewnością przydatne amatorom gotowania, jednakże ja znalazłam jeden, który mi się szczególnie podoba i w dodatku jest niezwykle prosty do wykonania. To owsianka z pomarańczą, z działu "Mleczna kraina", która to zupka jest bardzo zdrowa, pożywna i sycąca. Nietrudno jest zagotować mleko, wsypać płatki owsiane (błyskawiczne) i gotować do miękkości. Następnie przelewamy do miseczki, kroimy drobno pomarańczę, dodajemy ją oraz łyżkę miodu do zupy. Gotowe. Proste, prawda ?

Kategoria "Święta/Okazje" zawiera dania z okazji takich uroczystości, jak: Halloween, Sylwester/Domowe party, Wielkanoc i Wigilia/Boże Narodzenie. W pozostałych dziedzinach znajdują się przepisy na gorące napoje, musy, krakersy, otrębową babkę oraz babkę drożdżową. Tyle o potrawach. Teraz co nieco o wystroju i funkcjonalności bloga. Posiada on menu u góry strony, z następującymi kategoriami: Moje linki (przeważnie do innych blogów kulinarnych), Księga Gości, Mój poradnik (czyli jak wykonać zawsze udane ciasto drożdżowe) i Domowy Fast Food (jak zrobić własnej roboty kebab z proziakowych placków). Osobiście jestem zaciekawiona kebabem. Podobne jak na zdjęciu placki wykonywałam sama, są proste, tylko, że zwykłe, nie proziakowe. Poza tym jakieś mięso i warzywa do przełożenia plackowych warstw. Co do wystroju, to może być, chociaż tło jest czerwone i nieco męczące dla oczu. Ładny i ciekawy nagłówek, skomponowany ze zdjęć różnych dań. Od razu widać, że to strona kulinarna :)

Zamieszczone na niniejszym blogu przepisy przydadzą się szczególnie, aby zadziwić naszych gości. Możemy też gotować sami, dla siebie lub rodziny. Prezentowane potrawy z pewnością są smaczne i zdrowe. Musimy tylko uważać na słodycze, bo potrafią być kaloryczne :) Preferowane użycie z umiarem. Dla niezdecydowanych jest przepis tygodnia. Tym razem to miejsce przypadło dla takiego dania, jak szarlotka z budyniem. Znajdziemy również na blogu co nieco reklam oraz najlepszą dziesiątkę przepisów. Te ostatnie są znacznikiem popularności poszczególnych postów. W archiwum bloga są dawno publikowane przepisy, do których zawsze można wrócić. Blogerka zastrzega sobie prawa autorskie, dotyczące wpisów oraz fotografii. Z prawej strony bloga jest także kącik mola książkowego :) czyli jakie lektury przeczytała dotąd autorka, a jakie ma dopiero zamiar. To interesująca forma dla promocji czytelnictwa jako takiego. Zapraszam wielbicieli dobrych potraw oraz wszelkiego rodzaju smakoszy i kucharzy na niniejszego bloga, do którego adres podaję niżej:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz