czwartek, 28 listopada 2013

Darmowe tapety na twój komputer.

Korzystając z programu Skype, kliknęłam pewnego razu w reklamę, która była tam wyświetlona. Dotyczyła tapet na pulpit i wygaszaczy ekranu, oczywiście bezpłatnie. Już tak mam, że co pewien czas nudzi mi się obecna tapeta na pulpicie mojego komputera. Postanowiłam ją zmienić. Dodam może, że preferuję tapety jednolite, bez zbędnych szczegółów, rozpraszających wzrok. Ikony mają być dobrze widoczne na ekranie. Tu już każdy musi wybrać sam, co mu najbardziej odpowiada.

Projektowi patronuje witryna MetroMSN. Oferuje ona darmowe tapety i wygaszacze na dedykowanej podstronie. Jak rozumiem, wszystko jest legalnie i nie łamie się tu praw autorskich. Taki duży portal z pewnością by tego nie robił, jak sądzę. Podczas instalacji okazało się, że to materiały od Microsoft Corporation, muszą więc być legalne. Pobierajcie bez obaw :)

Tapety są podzielone na kategorie, jak: krajobrazy, pory roku, samochody, filmowe, okolicznościowe, zwierzęta, sportowe, ciekawe, nowe i najlepsze. Dodatkowo można pobrać animowane wygaszacze ekranu, ale jest ich tylko kilkanaście. Mnie najbardziej przypadł do gustu widok za oknem, zmieniający się, przy deszczowej pogodzie :) albo animowany kominek z płomieniami, odpowiedni na jesienną lub zimową aurę :)

Aby ściągnąć coś na komputer, klikamy w odpowiedni obrazek. Pobierze się nam program, który zainstaluje na komputerze wybrany wcześniej pakiet tapet lub wygaszacz. Tak, bo tapety są udostępnione w pakietach, pogrupowanych tematycznie. Musimy zaakceptować regulamin, ale niekoniecznie Internet Explorer musi być naszą domyślną przeglądarką, a Bing wyszukiwarką :) Wystarczy odznaczyć odpowiednie pola. Aby zmienić później wygaszacz lub tapetę na nowo pobraną w serwisie MetroMSN, klikamy prawym przyciskiem myszy na pulpicie i wybieramy opcję "personalizuj" (tak jest w systemie Windows 7). 

Myślę, że ta witryna pomimo niewielkiej oferty, spodoba się niejednemu Internaucie. Takiemu zwłaszcza, który lubi zmieniać i dekorować swój pulpit, zgodnie z własnymi preferencjami, gustem czy dobrym smakiem. Link do strony umieściłam poniżej:


P.S. Adnotacja moja, późniejsza, z dnia 11 lutego 2014. Chciałabym mianowicie dodać: jeśli mimo wszystko macie wątpliwości i nie chcecie pobierać tapet z opisywanej w niniejszym poście witryny, to polecam drugą, firmową stronę Microsoftu, z dedykowaną tapetom na pulpit podstroną. Podaję linka do wpisu, dotyczącego tapet od Microsoftu, kliknij tutaj. Łącze otwiera się w nowym oknie.

2 komentarze:

  1. Całkiem fajna strona, też coś dla siebie na pulpit znalazłem :) Tapety zmieniam rzadko - zapominam o tym, a w końcu aktualny obrazek niemalże już wtapia się w tło i nie zauważam go :-P

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję bardzo za pierwszy komentarz. Mam nadzieję, że blog będzie się podobał. P.S. Jak go Pan odnalazł ? Google ? Katalog ?

    OdpowiedzUsuń